Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
A090361A09   Itineraris matemàtics per al nostre entorn
2020-2021   Grup de treball. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   15/10/2020 - 14/4/2021 (30 hores) de 17:30h a 19:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Mataró
  
   Activitat en format virtual. Enllaç: https://meet.google.com/qxo-kaja-kih
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   En aquesta proposta didàctica volem aprofitar l’eina que ens facilita la web https://mathcitymap.eu/es/ (també hi ha aplicacions disponibles per a telèfons mòbils)
per crear itineraris matemàtics per les localitats del Baix Maresme tant per alumnat de Primària
com de Secundària. Es tractaria de formar un grup de treball per desenvolupar aquesta idea.
MathCityMap és un projecte del grup de treball MATIS I (IDMI, Goethe-Universität Frankfurt a.M.)
en cooperació amb la Universitat de Potsdam.
  
Objectius   •Experimentar les matemàtiques al carrer.
•Crear tasques i itineraris i fer-les servir en edició impresa.
•Utilitzar una aplicació per a tauletes i/o telèfons mòbils, dissenyada per aquests itineraris, amb la possibilitat de retroacció i de fer suggeriments.
•Fer servir la realitat augmentada.
•Utilitzar programes de geometria dinàmica per interpretar les fotografies que hem fet pel carrer.
  
Continguts   •Cerca d’elements geomètrics pel carrer i la seva interpretació.
•Ús de models geomètrics per interpretar la realitat.
•Reconeixement de figures de tres i dues dimensions en el nostre entorn.
•Coneixement i ús del vocabulari adequat per descriure figures geomètriques, els seus elements i les seves propietats.
•Elaboració de conjectures sobre propietats geomètriques.
•Representació i elaboració d’itineraris senzills, laberints o plànols.
•Ús del raonament espacial en la utilització de mapes, la planificació d’itineraris i el disseny de plànols, en suports físics i virtuals.
•Reconeixement de figures que tinguin simetries.
•Reconeixement de formes i d’estructures geomètriques a l’entorn, i determinació de la seva situació.
•Reconeixement de les magnituds de capacitat, volum, àrea, amplitud d’angles a partir d’elements del nostre entorn.
  
Formador/a   Bernat Ancochea
  
Avaluació   - Seguiment de l'assistència i la participació.
- Seguiment de les tasques que es proposen a cada sessió.
- Qüestionari de satisfacció (en finalitzar la formació)
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat.

Els materials i les evidències justificades del treball realitzat han d’estar a disposició de la resta del professorat i les unitats o institucions organitzadores són els responsables de la seva difusió a les pàgines web.
  
Persones  destinatàries   Docents de centres educatius de Mataró
  
E-mail   crp-mataro@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   15/10/2020   1730   1930 
 Sessió 2   dimecres   11/11/2020   1730   1930 
 Sessió 3   dimecres   20/01/2021   1730   1930 
 Sessió 4   dimecres   10/02/2021   1730   1930 
 Sessió 5   dimecres   10/03/2021   1730   1930 
 Sessió 6   dimecres   14/04/2021   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent